Dienstenwijzer
Naast algemene informatie over Geven Assurantiën en Hypotheken BV vindt u in deze Dienstenwijzer uitgebreide informatie over onze dienstverlening, ons privacybeleid en onze klachtenregeling.
Deze Dienstenwijzer is een puur informatief document. Dat betekent dat u door dit document op generlei wijze verplicht bent om bepaalde diensten van ons kantoor af te nemen of om een bepaalde overeenkomst m.b.t. een financieel product te sluiten.
Wie zijn wij?
Geven Assurantiën en Hypotheken BV
Bezoekadres Correspondentieadres
Tungeler Dorpsstraat 74 Postbus 365
6005 RK Weert 6000 AJ Weert
Geven Assurantiën en Hypotheken BV adviseert en bemiddelt als onafhankelijk intermediair over verzekeringen, hypotheken en andere financiële diensten. Zowel aan particulieren en ondernemers in het midden- en kleinbedrijf. Onze werkwijze wordt gekenmerkt door een sterke persoonlijke benadering en is gericht op het opbouwen van een langdurige en intensieve adviesrelatie met u als klant. Met een hoge mate van vakbekwaamheid, betrokkenheid en kwaliteit als uitgangspunt. Juridisch bestaat Geven Assurantiën en Hypotheken BV uit de volgende besloten vennootschappen. Wanneer in deze Dienstenwijzer gesproken wordt over Geven Assurantiën en Hypotheken BV, worden beide vennootschappen bedoeld. Geven Assurantiën en Hypotheken BV handelt onder dezelfde naam als haar statutaire naam.
Onze bereikbaarheid en openingstijden
Telefoon algemeen : 0495-537342
Telefoon schade : 0495-535353
Fax : 0495-542476
Internet : www.gevenweert.nl
E-mail algemeen : info@gevenweert.nl
Email schade : schade@gevenweert.nl
Openingstijden
Natuurlijk kunt u ons ook op ons kantoor bezoeken. Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag zijn wij geopend van 10.00 uur tot 12.30 uur en van 13.00 uur tot 17.00 uur. Op woensdag is ons kantoor gesloten. Eventueel kunt u met ons ook een afspraak buiten kantoortijden maken. Buiten openingstijden verneemt u via ons antwoordapparaat hoe u een eventuele schade kunt melden, een
autowijziging kunt doorgeven (alleen op bestaande autoverzekeringen) en voor overige vragen kunt u een bericht achterlaten. Wij nemen dan de eerstvolgende werkdag contact met u op.
Waarvoor kunt u bij ons terecht?
Geven Assurantiën en Hypotheken BV heeft een vergunning van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) voor het
adviseren en bemiddelen van de volgende financiële diensten en/of producten:
✓ Consumptief krediet
✓ Deelnemingsrechten in beleggingsinstellingen (beleggingsfondsen)
✓ Hypothecair krediet
✓ Inkomensverzekeringen
✓ Schadeverzekeringen particulier en zakelijk
✓ Spaarrekeningen
✓ Vermogen
✓ Zorgverzekeringen
Deze vergunningsonderdelen worden hieronder toegelicht.
Consumptief krediet
Indien u een consumptieve uitgave wilt of moet financieren kunnen wij hierin voor u adviseren en bemiddelen. Vormen
van consumptieve kredieten zijn bijvoorbeeld een persoonlijke lening of een doorlopend krediet.
Deelnemingsrechten in beleggingsinstellingen (beleggingsfondsen)
Voor advies en bemiddeling in producten welke vallen onder het toezicht van het zgn. Nationaal Regime kunt u bij ons
terecht. Bij deze producten moet u denken aan een bankspaarhypotheek met beleggingsrekening (BEW), een beleggings- of effecthypotheek, een lijfrente beleggingsrekening of een losse beleggingsrekening, allemaal op basis van model- en profielportefeuilles of beleggingsfondsen van de bank of beleggingsinstelling. Orders met betrekking tot
beleggingsfondsen verlopen altijd rechtstreeks met deze bank of instelling en nooit via ons kantoor.
Hypothecair krediet (Hypotheken)
Bij het financieren van een huis of verbouwing, hoort een goed financieel plan. U beslist hier immers over een verplichting die u aangaat voor een langere periode. Zo zijn er naast de hoogte van de rente een aantal adviesaspecten die voor u van belang zijn. Geven Assurantiën en Hypotheken BV geeft u een heldere uitleg over de diverse hypotheekvormen, rentevastperioden, fiscaliteiten en andere voor u relevante adviesaspecten, en komt daarmee tot een advies op maat voor uw persoonlijke situatie.
Inkomensverzekeringen
Uw inkomen is een belangrijke factor om te kunnen voorzien in uw dagelijks levensonderhoud. Geven Assurantiën en Hypotheken BV adviseert u over de relevante zaken hieromtrent, en komt daarmee tot een advies op maat voor uw persoonlijke situatie bij arbeidsongeschiktheid.
Schadeverzekeringen
Vrijwel iedereen heeft één of meerdere schadeverzekeringen. Dat kan gaan om uw auto-, inboedel-, opstal en aansprakelijkheidsverzekering. Maar ook bedrijfsmatige verzekeringen voor uw panden, vrachtauto’s, inventaris en aansprakelijkheid. Wij selecteren de juiste producten bij uw persoonlijke wensen en mogelijkheden.
Spaarrekeningen
Sparen kunt u op vele manieren doen. Denk aan sparen bij uw eigen bank of via een internetspaarrekening met een
overwegend hogere rentevergoeding. Door alle voor- en nadelen van de diverse spaarvarianten helder voor u uiteen te zetten kunt u gemakkelijker een keuze maken.
Vermogen
Vermogensopbouwproducten zijn er in veel vormen. Van een eenvoudige verzekering om de uitvaart te bekostigen tot complexe verzekeringen om uw pensioen te financieren. Maar ook een verzekering waarmee u te zijner tijd de schuld van uw hypotheek aflost, kan een vorm van vermogensopbouw zijn. Wij informeren u over de mogelijkheden van de dekkingen, premies en kosten in uw situatie en staan u graag bij in uw keuze.
Onze dienstverlening
Een goed advies is goud waard. Wij geloven daarom niet in een pur sang hypotheekadvies of een advies uitsluitend gericht op het sluiten van een financieel product. Geven Assurantiën en Hypotheken BV ziet het als haar taak om u duidelijkheid te geven over alle belangrijke financiële risico’s en gebeurtenissen die bij de financiering van een woning, oudedagsvoorziening, inkomensverlies, vermogensopbouw en verzekering van uw eigendommen en aansprakelijkheden om de hoek komen kijken. Naar ons idee gaat een goed advies dus verder dan alleen een brutonetto berekening. Een goed advies en daaruit voortvloeiende adequate bemiddeling over verzekeringen, hypotheken, oudedagsvoorziening en andere financiële diensten zijn daarom de uitgangspunten van Geven Assurantiën en
Hypotheken BV.
Hoe vrij zijn wij in ons advies?
Adviesvrij
Wij zijn volledig vrij in onze advisering. Dit betekent dat ons kantoor geen enkele verplichting heeft om financiële
producten bij één of meer financiële instellingen onder te brengen.
Ondernemersvrijheid
Geen enkele financiële instelling, zoals een bank of een verzekeringsmaatschappij, heeft een eigendomsbelang of zeggenschap in onze onderneming. Onze vrijheid als ondernemer betekent concreet voor u dat wij informeren en adviseren in uw belang.
Keuze van aanbieders
De markt kent veel aanbieders van financiële producten en diensten. Vaak hebben deze aanbieders tientallen verschillende financiële producten. Wij maken een selectie van de maatschappijen waar we zaken mee doen. Deze selectie maken wij op basis van een aantal criteria; de hoogte van de premie, de kwaliteit van de voorwaarden en de ervaring hoe de instelling zich opstelt als een beroep wordt gedaan op een uitkering. Op uw verzoek geven we u een overzicht van de maatschappijen waarmee wij zaken doen. Wanneer wij u adviseren over een bepaalde financiële dienst, dan maken wij samen met u een keuze uit één van de door ons geselecteerde aanbieders die voldoet aan uw wensen.
Onze kosten voor advies en bemiddeling
U betaalt voor onze dienstverlening op verschillende manieren.
• Voor onze dienstverlening op gebied van schadeverzekeringen ontvangen wij een doorlopende provisie van de
aanbieder van uw verzekering.
• Dienstverlening met betrekking tot complexe en impactvolle producten verrichten wij altijd op basis van een vast
tarief of uurtarief.
• Dienstverlening met betrekking tot consumptieve kredieten verrichten wij altijd op basis van doorlopende
provisie, omdat wettelijk gezien geen ander verdienmodel is toegestaan.
Ons interne beloningsbeleid
De beloning van onze medewerkers bestaat uit een vast salaris. De vaste salarissen zijn bij ons bedrijf marktconform.
Wij beoordelen en sturen onze medewerkers regelmatig aan op integer, solide en klantgericht handelen. Deze beoordeling bepaalt de hoogte van het vaste salaris en de hoogte van de variabele beloning.
Wat vragen wij van u?
Om uw belangen op het gebied van financiële diensten optimaal te kunnen behartigen, vragen wij ook een aantal zaken van u.
Juiste en volledige informatieverstrekking
Voor onze adviezen zijn wij afhankelijk van de informatie die u ons verstrekt. Een goed advies staat of valt namelijk
met een volledig beeld van uw gegevens. Wij vragen u daarom alle informatie die mogelijk relevant kan zijn voor de aan u te verstrekken adviezen aan ons te overleggen. De informatie die wij van u ontvangen is mede bepalend voor de adviezen die wij u geven.
Totaalbeeld
Het is mogelijk dat u bepaalde financiële producten elders hebt afgesloten en ook elders laat begeleiden. Om uw belangen optimaal te kunnen behartigen is het voor ons echter belangrijk een goed totaalbeeld te hebben. Daarom vragen wij u mee te werken aan het vervolmaken van het totaalbeeld van uw persoonlijke en financiële situatie. Als u ons bepaalde informatie niet wenst te verstrekken of ons beperkingen oplegt in het gebruik hiervan, dan zullen wij u erop wijzen dat in het advies hiaten kunnen zitten en wat de consequenties hiervan voor u kunnen zijn. Missen wij te veel informatie om een verantwoord advies op te kunnen stellen, dan zullen wij u informeren dat wij onze werkzaamheden voor u niet kunnen uitvoeren.
Wijzigingen doorgeven
Vanzelfsprekend vragen wij u ons te informeren over wijzigingen in uw persoonlijke situatie, die van invloed kunnen zijn op uw pakket van financiële diensten. Denkt u bijvoorbeeld aan een verhuizing, een andere baan, een huwelijk, een geboorte, werkloos of arbeidsongeschikt worden.
Informatie doornemen
Indien wij voor u een bepaalde financiële dienst verzorgen kunt u van ons informatie ontvangen die wij u wettelijk verplicht zijn aan te bieden en/of informatie waarmee u zich nog beter kunt oriënteren op de door ons aangeboden financiële producten en diensten. Wij vragen u al onze informatie aandachtig door te nemen en ons indien nodig of gewenst te raadplegen. In ieder geval vragen wij u de polissen en andere contracten altijd zelf te controleren en vast te stellen of deze zijn opgesteld conform uw wensen. Vanzelfsprekend controleren wij deze documenten ook.
Ons privacybeleid
Verwerking persoonsgegevens
Geven Assurantiën en Hypotheken BV verwerkt uw persoonsgegevens in het kader van onze dienstverlening en/of het uitvoeren van een overeenkomst welke wij met u hebben. Daarnaast zijn wij vanuit wet- en regelgeving verplicht om bepaalde persoonsgegevens van u te verwerken. Zodra wij aanvangen met onze dienstverlening aan u en u ons (persoons)gegevens verstrekt zullen wij deze verwerken in onze systemen.
Bewaartermijnen
Wij bewaren persoonsgegevens die we verwerken niet langer dan noodzakelijk is voor het doel waarvoor ze verzamelt zijn dan wel op grond van de wet is vereist. Doorgaans zal dit zijn tot vijf jaar na het beëindigen van onze dienstverlening en/of het uitvoeren van een overeenkomst.
Uw rechten
U heeft het recht om te weten welke persoonsgegevens wij van u hebben vastgelegd, bijvoorbeeld omdat u die wilt controleren, verbeteren, aanvullen of afschermen. Als u wenst kunt u, onder voorwaarden, zelfs uw persoonsgegevens laten verwijderen. U kunt dit doen door een schriftelijk verzoek te sturen, onder bijvoeging van een kopie van uw legitimatiebewijs. Wij zullen dan binnen vier weken op uw verzoek reageren. De contactinformatie van ons kantoor vindt u op de eerste pagina van dit document. Ook kunt ons laten weten dat er geen persoonsgegevens van u mogen worden verwerkt in het kader van marketingactiviteiten. We zullen er dan voor zorgen dat wij u niet meer benaderen voor andere diensten of producten dan die u al van of via ons heeft afgenomen. U kunt dit schriftelijk kenbaar maken aan ons.
Delen met derden
Om uitvoering te kunnen geven aan onze advies-, bemiddelings- en schaderegelingsfunctie kan dit betekenen dat wij gegevens, inclusief persoonsgegevens, delen met onder andere aanbieders, schade-experts, schade-herstelbedrijven, taxateurs, juristen, arbeidsdeskundigen, reïntegratiebedrijven, zorgverleners, KiFiD en toezichthouders. Dit gebeurt op basis van een contract cq. overeenkomst die wij met u hebben of op basis van een wettelijke grondslag. U heeft bij deze ontvangers van uw persoonsgegevens dezelfde rechten als binnen ons kantoor. U kunt hiervoor een schriftelijk verzoek indienen bij de betreffende organisaties.
Beveiliging
Wij beschermen de ons toevertrouwde gegevens met behulp van technische en organisatorische veiligheidsmaatregelen om het risico van verlies, misbruik, onbevoegde toegang, openbaarmaking en wijziging zo klein mogelijk te maken. Indien u toch denkt dat er misbruik is gemaakt van data, dan kunt u contact opnemen met ons.
Beëindiging relatie met ons kantoor
Indien er omstandigheden zijn waardoor u niet meer van de diensten van ons kantoor gebruik kan of wilt maken dan heeft u het recht om op elk moment de relatie met ons kantoor te beëindigen. U kunt de bewuste aanbieders verzoeken lopende verzekeringen, hypotheken of beleggingsrekeningen over te dragen naar een ander financieel advieskantoor van uw keuze. De genoemde producten blijven dan gewoon doorlopen waardoor het niet nodig is om financiële producten te moeten afkopen, premievrij maken of oversluiten. Mochten wij onverhoopt aanleiding hebben om de relatie met u te beëindigen dan zullen wij u dit tijdig en schriftelijk melden.
Als u een klacht heeft
Wij behartigen uw belangen op het gebied van financiële diensten zo goed mogelijk. Maar ook wij kunnen fouten
maken. En dat kan ertoe leiden dat u een klacht hebt.
Eerst de klacht kenbaar maken aan ons
Indien u een klacht hebt, vragen wij u dit eerst kenbaar te maken aan de directie van ons kantoor. Uw klacht wordt behandeld volgens onze klachtenregeling: een vaststaande procedure die voor u waarborgt dat de klacht correct, adequaat en vlot wordt behandeld. Binnen maximaal 48 uur zullen wij schriftelijk reageren op uw klacht. Wij stellen uiteraard alles in het werk om te komen tot een oplossing waarmee u kunt instemmen.
Daarna eventueel naar het klachteninstituut
Indien wij er samen niet uitkomen en uw klacht heeft betrekking op onze financiële diensten dan kunt u zich altijd
wenden tot het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), een onafhankelijke stichting die uw klacht verder zal beoordelen. U kunt zich hiervoor wenden tot: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Telefoon: 0900 – 355 22 48
E-mail: info@kifid.nl
Internet: www.kifid.nl
Aan de behandeling van uw klacht zijn voor u geen kosten verbonden.
Heeft uw klacht betrekking op de verwerking van uw persoonsgegevens door ons dan kunt u zich altijd wenden tot de
Autoriteit Persoonsgegevens.
Postbus 93374
2509 AJ Den Haag
Telefoon: 0900 – 200 12 01
E-mail: info@autoriteitpersoonsgegevens.nl
Internet: www.autoriteitpersoonsgegevens.nl
Aan de behandeling van uw klacht zijn voor u geen kosten verbonden.
Lidmaatschappen en registraties
Ons kantoor is bij verschillende organisaties geregistreerd. De belangrijkste zijn:
✓ Autoriteit Financiële Markten (AFM)
✓ Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
✓ Kamer van Koophandel (KvK)
✓ Stichting Erkenningsregeling Hypotheekadviseurs (SEH)
Autoriteit Financiële Markten
De Stichting Autoriteit Financiële Markten (AFM) houdt namens de overheid toezicht op de deskundigheid en integriteit
van financiële dienstverleners. Geven Assurantiën en Hypotheken BV is bij de AFM geregistreerd onder nummer 12004316. Het register van vergunninghouders kunt u raadplegen op www.afm.nl. Voor vragen over toezicht kunt u terecht bij het Meldpunt Financiële Markten via telefoonnummer 0800 – 540 05 40.
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Wij doen ons uiterste best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Maar mocht u toch een klacht over onze dienstverlening hebben, en wij komen er samen niet uit, dan kunt u zich wenden tot het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), een onafhankelijke stichting die uw klacht kan beoordelen. Geven Assurantiën en Hypotheken BV is bij het Kifid geregistreerd onder nummer 300.001825. Kijk op www.kifid.nl voor meer informatie.
Kamer van Koophandel
In het handelsregister van de Kamer van Koophandel Limburg staan wij geregistreerd onder dossier-nummer 13017144.
Erkend Financieel Adviseur
Onze adviseur, de heer J.L.P. Geven, is als Erkend Financieel Adviseur ingeschreven bij de Stichting Erkenningsregeling
Hypotheekadviseurs (SEH) onder nummer 14610. Een Erkend Financieel Adviseur wordt door de SEH pas erkend als kennis en ervaring zijn aangetoond. Als Erkend Financieel Adviseur hebben wij de Beroepscode van EFA ondertekend.
Kijk op www.mijnerkendfinancieeladviseur.nl voor meer informatie.
Aansprakelijkheid
Geven Assurantiën en Hypotheken BV is in het bezit van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Voor u geeft dit extra zekerheid. Iedere aansprakelijkheid van Geven Assurantiën en Hypotheken BV is beperkt tot het bedrag waarop de door de betrokken rechtspersoon afgesloten beroepsaansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft.
Algemene voorwaarden
Op onze dienstverlening zijn de Algemene voorwaarden van Geven Assurantiën en Hypotheken BV van toepassing.
Deze worden ook op verzoek aan u toegezonden.
Nog vragen?
Onze dienstverlening omvat meer dan wij u in deze Dienstenwijzer kunnen aangeven. Heeft u vragen of wenst u een
nadere toelichting, aarzelt u dan niet om ons te benaderen. Wij zijn u graag van dienst. Op www.gevenweert.nl vindt u telkens de meest actuele versie van onze Dienstenwijzer, onze privacyverklaring en Algemene voorwaarden.